Sunday, September 17, 2017

Sihat dengan Beras Perang


Hasil carian imej untuk beras perang


Korang tau tak, beras perang boleh bagi energi dan boleh buat kita cepat kenyang ?
Berbeza dengan beras putih biasa tu, beras ni tak dikisar atau separuh dikisar tau.
Banyak khasiat makan beras perang ni. 
Jom tengok khasiat-khasiat dibawah๐Ÿ‘‡

๐Ÿ”ธ Boleh kurangkan risiko kanser kolon

๐Ÿ”ธ Cegah sakit jantung. Lapisan tisu sekeliling beras perang dapat kurangkan selulit.

๐Ÿ”ธ Boleh elakkan daripada terkena kanser payudara.

๐Ÿ”ธ Kurangkan kolesterol jahat (LDL) dalam darah.

๐Ÿ”ธ Kekalkan berat badan seimbang. Ia buat kita kenyang lebih lama dan rasa kurang nak makan.

๐Ÿ”ธ Bantu penghadaman sebab kandungan serat mudah larut akan serap air dalam usus & pembuangan najis lebih lembut elakkan berlakunya sembelit.

๐Ÿ”ธ Boleh cegah penyakit batu karang.

๐Ÿ”ธ Kawal kadar gula dalam darah. Karbohidrat dihadam lebih perlahan banding nasi putih biasa; pengeluaran gula dalam darah lebih terkawal.

๐Ÿ”ธ Makanan bayi yang sempurna. Memang bagus untuk bayi yang sedang membesar.

๐Ÿ”ธDapat bina tulang yang sihat sebab 1 cawan beras perang bersamaan dengan 21% keperluan harian magnesium.

(Sumber: Mr. Tengku Asmadi)

Dah tau kan apa kelebihan beras perang.
Lepas ni jom sama-sama kita tukar makan nasi beras perang. 
Badan sihat, hidup lebih bahagia gituu. ❤️




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.