Friday, December 16

Tukar Jenama ??



KENAPA SAYA MEMILIH UNTUK TUKAR KEPADA SHAKLEE ?

Satu penemuan kajian terbaru yang dijalankan oleh gabungan pengkaji daripada UC Berkely School Of Public Health terhadap pengguna supplemen dalam jangkamasa panjang menunjukkan mereka yang mengambil supplemen Shaklee memiliki tahap kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang mengambil multivitamin lain ataupun yang tidak mengambil supplemen langsung.

Pengguna Shaklee dalam jangkamasa panjang menunjukkan paras yang lebih rendah bagi penanda aras untuk kesihatan jantung, disokong oleh Pertubuhan Janting Amerika : -
  • 33% Paras trigliserida lebih rendah = Lemak berbentuk kimia yang terdapat di dalam tubuh manusia dan makanan digelar trigliserida. Paras trigliserida yang rendah terbukti dapat menyokong kesihatan jantung.
  • 11% Nisbah jumlah kolestrol lebih rendah berbanding kolestrol HDL = HDL Kolestrol membantu menyingkirkan kolestrol " jahat " dalam darah. Nisbah jumlah kolestrol yang rendah berbanding HDL kolestrol terbukti dapat menyokong kesihatan jantung.
  • 59% Paras protein C-Reaktif lebih rendah = Protein C-Reaktif (CRP) terdapat di dalam darah dan menjadi pengukur tindakan tubuh terhadap tekanan biologi. Paras Protein C-Reaktif yang lebih rendah boleh meningkatkan kesihatan jantung.
  • 33% Paras homocysteine lebih rendah = Homosisteina adalah sejenis asid amino yang dihasilkan dalam tubuh secara semulajadi. Paras Homosisteina yang lebih rendah di dalam darah dapat menyokong kesihatan jantung pada tahap optimum.

Kajian menunjukkan yang mengenalpasti kualiti tahap kesihatan bagi sesetengah penyakit menjadi penanda terbaik untuk kesihatan masa depan di mana 8 daripada 10 pengguna Shaklee diuji menunjukkan kesihatan mereka meningkat dari " Amat Baik " ke " Cemerlang "

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi singgah dan tinggalkan komen di blog Fizah. InsyaAllah kunjung balas akan menyusul dari Fizah :)