Monday, December 12

Testimoni : Kolagen Shaklee untuk Masalah Ligamen Koyak


Sebut kolagen, mesti banyak kaitan dengan Cun dan Cantik.. Normal lah tu sebab dah banyak orang buat treatment macam-macam style untuk kolagen ni especially untuk beauty-beauty gitu.
Adakah saya consume Collagen untuk cantik?? Opss..tu bonus yang dapat kulit licin + maintain tegang.. Saya consume sebab lutut!!
9 tahun lepas, semasa masih aktif ber Bola Sepak, lutut kiri diuji dengan ACL! Putus ligamen all over lutut menyebabkan 80% damage menyebabkan lutut saya 'longgar' ; bertongkat 2 minggu tapi takut nak pergi operate.. Tahan-tahan bertahun biar je lutut macam tu... Efeknye? Susah nak jalan jauh dan angkat barang berat sambil jalan.. Pasti rasa sengal dan kebas waktu malam.. Nak jogging atau aktif berjalan sambil bawa beg berat serta membuat beberapa aksi bersukan yang gunakan lutut, tak dapat dibuat secara kasar dan aktif. Walaupun begitu.. Alhamdulillah masih ada kaki.. Saya gagahkan juga.
Tahun 2012 baru kenal Collagen, tapi tak consume lagi~mula aktif sejak Jan 14! Selepas tahu yang collagen ni bisa diperlukan untuk kekuatan Rawan.. Consume dan Alhamdulillah, saya dapat rasakan lutut kiri jadi lebih kuat dari sebelum.. Walaupun dah lama saya tak pergi checkup untuk tengok condition lutut... Since saya mampu berjalan jauh tanpa rasa sengal di lutut untuk jangka masa lama dah cukup syukur sangat... Especially masa dukung Faheem mampu bertahan lama dan berjalan sambil mendukung dan menggalas beg (agak2-agak dalam 30kg la beban dibawa).. Stillsteady, lutut tak gegau la kirenye.
Alhamdulillah.. Side effect lain? Kulit Gebu? Haha.. kene rasa sendiri la perbezaannya yang penting, jaga kesihatan sebelum sakit.. InshaaAllah.
p/s resepi kegemaran minum collagen adalah bersama sirap laici!!!pergh..cair~

~ Master Firdaus ~



Terima kasih kerana anda sudi membaca :)

Hubungi kami:
019 659 1541 (Fizah)

Page FB : Kedai Vitamin Kuantan

Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Balok, Kuantan
Pengeposan ke seluruh Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi singgah dan tinggalkan komen di blog Fizah. InsyaAllah kunjung balas akan menyusul dari Fizah :)