Thursday, December 15

Legasi Shaklee




Image result


Selama tempoh lebih 5 dekad, syarikat shaklee telah menerajui barangan dan produk kesihatan secara semula jadi yang terulung di dunia.
Pada tahun 1915, Dr. Forrest c. Shaklee telah. Mencipta “vitalized minerals.” iaitu merupakan multivitamin yang pertama di dunia. Pada tahun 1956, beliau telah menubuhkan shaklee corporation yang merupakan syarikat jualan langsung pertama di dunia. Usaha beliau telah menjadikannya sebagai pelopor industri nutrisi dan kaedah pengagihan yang menawarkan faedah dan keuntungan kepada para pengedar.


Tatkala ramai orang lain mengamalkan penggunaan plastik dan bahan-bahan sintetik, Shaklee kembali kepada sumber semula jadi – dengan mencari bahan-bahan semula iadi yang tulen untuk menghasilkan vitamin dan beliau juga di antara yang terawal mencipta bahan pencuci rumah bersifat biodegradasi di dunia.


Tatkala ramai orang dan syarikat lain membelaniakan wang untuk tuiuan pengiklanan dan pemasaran, shaklee melaburkan berbilion ringgit sebagai ganjaran kepada para pengedarnya yang berkongsi tentang shaklee. Ditambah pula dengan jutaan ringgit yang dilaburkan untuk tuiuan penyelidikan dan pembangunan produk kesihatan shaklee. Syarikat shaklee meneruskan kesinambungannya di dalam menerajui kepercayaan bahawa kesihatan dan kebahagiaan manusia sebagai sandaran utama kepada pembinaan dan pembentukan kehidupan dunia yang lebih baik.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi singgah dan tinggalkan komen di blog Fizah. InsyaAllah kunjung balas akan menyusul dari Fizah :)