Tuesday, March 3, 2015

[ TESTIMONI ESP & SR VITAMIN C ] - STRETCH MARK


Hasil carian imej untuk stretch mark

"Perut berakar? Ye perut berakar! Perut berakar @ stretch mark dalam bahasa omputih.

First time saya tengok perut ibu mengandung yang berakar. Huii tetiba seram. Kebetulan masa checkup naura, ada jugak seorang ibu muda mengandung tengah check. So ternampak lah perut beliau yang penuh stretch mark. Ye saya belum pernah tengok strech mark depan2 mata sebab dua kali mengandung saya tak de dapat stretch mark *yang ni tukang urut masa pantang pun puji wow!*

Nak je saya tanya takde sapu minyak pape ke? Pemakanan macam mana? Tapi tak sempat nak beramah mesra hehe. Oppss saya bukan nak mengejek ke apa tapi PENTING ibu mengandung menjaganya sebab setahu saya makan masa jugak nak hilang kan?

So macam mana tak nak bagi ada stretch mark? Stretch mark berlaku disebabkan kulit mengalami peregangan dan keanjalan kulit tidak memadai menangani peregangan yang terjadi. Itu pentingnya VITAMIN C & PROTEIN ketika hamil.

Pengalaman hamil saya memang mengamalkan SR VITA C & ESP. Alhamdulillah stretch mark tak de. 

Apa fungsi vitamin C? Salah satunya membina kolagen. Vitamin C ni penting untuk pembentukan KOLAGEN. Kolagen adalah sejenis PROTEIN, iaitu kumpulan utama kulit yang menghubungkan dan menyokong tisu badan yang lain seperti kulit, otot, tendon, tulang, urat, organ dalaman serta terdapat dalam gigi. Secara semulajadi, ia memerangkap kelembapan dan kekelatan badan.

Kolagen bersama-sama keratin menjadikan kulit kuat dan anjal dan secara tak langsung membantu mengurangkan kedutan @ stretch mark. So itu pentingnya VITAMIN C & PROTEIN untuk mengelakkan kedutan @ stretch mark. " - Puan S


Haaa sebab tu la protein & vitamin C SANGAT penting untuk Ibu Hamil.
Jom amalkan SR VITA C dan ESP untuk kulit halus gebussss.
ESP promo tau bulan ni.
Promosi sah sehingga hujung bulan ini sahaja.
Bulan depan harga asal siap kena tambah untuk GST lagi !



Info & Order: 

Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 881731
Email: purplepipery@yahoo.com
SMS/Whatsapp: 019 659 1541

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...